zondag 25 december 2016

We zoeken een "HellenOkx."





















"We zoeken een ‘HellenOkx"

“Hallo, herken je mijn stem?”
“Ja.”
“Ik val direct met de deur in huis. Ik heb een extra pand gekocht en we hebben een ontzettend grote groep kinderen en we zoeken een HellenOkx.”
“oké.”
“Ja, zo een die van alles een kunstproject maakt en die met de kinderen naar het museum gaat. Toen ik het extra pand kocht moest ik meteen aan jou denken. Ik weet dat je niet leuk bent weg gegaan,… We bieden je een prachtige locatie en een jaarcontract aan. Wat doe je tegenwoordig?“
“Ga ff zitten: 
ik heb een vast contract, fulltime baan, gepromoveerd, eigen huis, auto en volg een eerste graad docentenopleiding Beeldende vorming. Mijn zoon woont bij mij en mijn dochter komt regelmatig langs en...o, ja, Ik ben singel en ik zoek een vrijgezelle man met spirit, inhoud, intuïtie en karakter, maar dat heeft geen haast,... te druk zie je,...
ik ben bijna klaar met mijn opleiding en wil inderdaad iets met kunst doen, maar sorry, op een ander level. Dank je wel dat je mij belde, ik snap waarom je een “Hellenokx” nodig hebt…hallo, ben je er nog?”

Ik kreeg mijn vast contract niet. De derde keer dat je contract verlengd moet worden vliegen de meeste werknemers er uit, vaak met een verkapte reden. Dat is niet vanwege kwaliteit, maar vanwege het volgende: geld.


Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad. Deze laatste regel geldt sinds 1 juli 2015. In uw cao kunnen afwijkende regels staan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten