vrijdag 13 mei 2016

Tussenbeoordeling.

Vrijdag 13 mei 2016

Het eerst werk bestaat uit twee collage en daarna volgt er werk wat veel simpeler is; geabstraheerd en minimalistisch. De verschillende werken bestaan uit 2D en 3D werken.
Bewustwording van het maken van conceptuele kunst: Voor een conceptueel kunstenaar is zijn kunstwerk primair bedoeld als een uitdaging van het intellect. Een conceptueel kunstwerk hoeft in dat licht dus niet mooi te zijn en een conceptueel kunstwerk hoeft niet eens een object te zijn of tastbaar te zijn.
Taal speelt vaak een belangrijke rol in een conceptueel kunstwerk. Joseph Kosuth liet met zijn kunstwerk One and three chairs(1965), drie ideeën van een stoel zien: Een foto van een stoel, een stoel zelf en een op papier groot gedrukte definitie uit een woordenboek van een stoel. 
Bij conceptuele kunst kan het gaan om een streven kunst te bevrijden uit haar traditionele bindingen, zodat kunst en leven een eenheid zouden gaan vormen en de barrières tussen de verschillende disciplines opgedoekt worden.
Daar was ik mij niet van bewust,(gênant!) wel van de euforie na de schepping van een aantal werken.De presentatie is gelukt: het publiek concludeerde dat er een lijn is en een samenhang tussen de werken.Ik kan concluderen dat ik op de goede weg ben en ik vind het vet cool dat ik conceptueel bezig ben, want dat is niet eenvoudig.Bovendien kreeg ik complimenten ,maar daar ben ik niet gevoelig voor...;)
Het werd klaar gezet binnen 10 minuten en onervaren met neerzetten van werk kreeg ik een aantal tips om de " expo"  te verbeteren.



De Spaanse meesters in de Hermitage:
Ontzettende gezellige ochtend gehad met Petra. Het is altijd reuze interessant om schilderijen in de juiste context te zien van de tijd. Karel V en Filips II kwamen flink veel voor in de informatieve teksten aan de muur.
De kunst was mooi van superlelijkheid(het deed denken aan poëzie plaatjes) en het werk van Picasso viel tegen.
Slechts 1 werk sierde de muur.
Ik hou van hedendaagse kunst; contemporary art.
Het museumbezoek heeft een inspiratie opgeleverd: er draaide een documentaire over stierenvechten.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten