http://www.npo.nl/het-uur-van-de-wolf/07-01-2016/VPWON_1224464
De Confrontatie - twee jaar aan de ateliers
De Franse kunstenaar Marcel Duchamp verklaarde in 1917 alledaagse voorwerpen tot kunst. Een provocerende daad die een heftige, nog steeds actuele discussie veroorzaakte rondom de vraag: wat is kunst? Sindsdien wordt die vraag keer op keer gesteld. Aan de kunstenaar en aan de toeschouwer. Als alles kan en alles mag, hoe weet je dan nog wat kunst is? Regisseur Ditteke Mensink verbleef twee jaar aan De Ateliers: de broedplaats voor toptalenten in de beeldende kunst. Haar verblijf liep uit op een harde confrontatie met haarzelf, de jonge kunstenaars en de moderne beeldende kunst.
De Franse kunstenaar Marcel Duchamp verklaarde in 1917 alledaagse voorwerpen tot kunst. Een provocerende daad die een heftige, nog steeds actuele discussie veroorzaakte rondom de vraag: wat is kunst? Sindsdien wordt die vraag keer op keer gesteld. Aan de kunstenaar en aan de toeschouwer. Als alles kan en alles mag, hoe weet je dan nog wat kunst is? Regisseur Ditteke Mensink verbleef twee jaar aan De Ateliers: de broedplaats voor toptalenten in de beeldende kunst. Haar verblijf liep uit op een harde confrontatie met haarzelf, de jonge kunstenaars en de moderne beeldende kunsranse kunstenaar Marcel Duchamp verklaarde in 1917 alledaagse voorwerpen tot kunst. Een provocerende daad die een heftige, nog steeds actuele discussie veroorzaakte rondom de vraag: wat is kunst? Sindsdien wordt die vraag keer op keer gesteld. Aan de kunstenaar en aan de toeschouwer. Als alles kan en alles mag, hoe weet je dan nog wat kunst is? Regisseur DitteMensink verbleef twee jaar aan De Ateliers: de broedplaats voor toptalenten in de beeldende kunst. Haar verblijf liep uit op een harde confrontatie met haarzelf, de jonge kunstenaar
Geen opmerkingen:
Een reactie posten