vrijdag 8 april 2016

vrijdag 8 april


ATELIER:

Vandaag heb ik gewerkt aan gelaagdheid geeft diepte en ' Plastic Soep.'
 ' Gelaagdheid heeft diepte'   volledig opgeplakt, ik had echter soldaatjes te kort.
Thuis extra uitprinten.
Niet lekker gewerkt, te moe en te weinig tijd.
Deze week waren er te veel opdrachten onderwijskunde en te veel nakijkwerk.
Bovendien woon ik sinds kort plotseling samen met mijn zoon en heb ik een totaal ander leven.

' Plastic soup'  is minimalistisch op z'n sterkst en de geprinte foto's waren
overbodig. Ik werd er mee geconfronteerd , maar ja, te druk zijn doet vergeten. Ik zou best een dag of twee dagen in een atelier willen werken. Saaie rust in positieve zin van het woord en dan uren achter elkaar doorwerken, van die momenten dat eten, drinken en slapen ondergeschikt zijn.
Ik ben tevreden over de richting en het resultaat van de collages en hoe waanzinnig grappig het is dat ik richting Abstract ga met ' Plastic Soup.' Het patroon in ' gelaagdheid heeft diepte' hangt er ook tegen aan.
' Plastic soup'  is een groot licht bruin karton met daarop een  aqua blauwe vuilniszak geniet, als zijnde de zee. Het bovenste gedeelte van het karton is vrij gelaten en overdekt met kippengaas.
Bord en gaas bewerkt met rode spetters.



Volgende week collage zwaan?
Een zwaan is elegant, trots,  sterk,  trouw,  gevaarlijk, fel, supersaai om te filmen, truttig, clichématig, kwetsbaar, vooral wit.
Best leuk, maar he-le-maal uit zijn voegen...










ontwerpen

Spiegelen,



afbreken,




abstraheren,



opnieuw beginnen........PENDANT?
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten