vrijdag 15 januari 2016

15-01-2015 rotmiddag.

Gisteren was het ronduit een rotmiddag.
Ik had me heel goed voorbereid.
Ik had twee computers mee, mijn ideeën uitgewerkt.
Niets werkte mee. Op dat moment wist ik wel dat ik nog naar een punt toe moet werken.
Computer viel uit, programma start altijd op, nu niet.
Computer liep vast.
Filmpjes via Youtube waren verschrikkelijk slecht.
Mijn werk in de studio blijkt te donker.
Mijn filmpje is donker en de studio is donker.
Alles liep langzaam af, ik raakte in mijn paniekzone omdat een onbekend persoon tegen mij riep dat mijn filmpjes niet gerenderd waren.Dus kwam die hele technische shit in 1 keer over me heen.
10 minuten later herinner dat zijn ze wel gerenderd zijn omdat ze exporteert zijn naar youtube en het kwam omdat mijn computer bijna leeg was.
Wat een #$@^%$#@..dag. Nou ja, ik weet wel waar ik op moet letten.

Er zit maar 1 ding op: Doorgaan en vertrouwen op een betere flow en het besef dat het hoort bij
een creatief proces ( dit roep ik altijd tegen mijn leerlingen)
Ik heb nog een aantal weken en ik ben qua ontwikkeling hantering programma erg ver.
Begonnen vanaf nulpunt.
Zelfreflectie:
Ik wil het koppelen aan mijn bestaande werk.
Mijn website waar ik onder andere op toegelaten ben is vernieuwd, daar is een duidelijke ontwikkeling op beeldend niveau. Dat werk betreft voornamelijk fotografie. Wat filmen betreft
kan er nog een flink stuk op technisch niveau ontwikkeld worden.
De vraag is of ik daar in verder wil gaan in semester 2.
Op dit moment baal ik er van dat ik geen verf kan laten druipen in mijn filmpje.Ik kan direct concluderen dat dat te maken heeft met technisch onvermogen.
Ik ben geïnspireerd door Charlotte Dumas, vanwege haar boodschap over cultuur en dier in haar werk en door de manier van werken, Haar werk doet mij erg veel aan beeldhouwen denken en dat komt door het gebruik van techniek licht/donker.










Het vrije experimentele werk van Jeroen Eizinga, gewoon laten gaan en zien wat er gebeurd.
Het gaat bij mij dan om gevoelsmatig op die manier werken en dat ik niet of nauwelijks conceptueel werk maak en het werk zichzelf maakt, komt het vaak per ongeluk toch weer op het zelfde neer.


Bovendien hekel ik op dit moment de nieuwe media omdat het vaak veel problemen oplevert.
Tevens mis ik fysieke actie: Ik wil los gaan op een stuk klei en smijten met verf. Gelukkig starten bij handvaardigheid de kleilessen op mijn werk en heb ik nog even tijd om na te denken over het geheel en daar mee bedoel ik dat ik het tentamen als onderdeel zie van een veel groter geheel waar ik aan werk.
Ik zou best meer tijd willen om in alle rust alles te ontwikkelen...( zeeën van tijd, volgens mij wil iedereen dat wel.)
Over een aantal weken starten we hoofdstuk foto/film met CKV en ik hoop zo dat ik het voor elkaar krijg om hier qua lessen vooruitgang te boeken.
Even kort toelichten, ik ben docent handvaardigheid 2e klas alle niveaus en docent CKV 3e klas op alle niveaus.


De filmpjes aan Rianne laten zien en de volgende punten worden verbeterd:

* Little girl lost krijgt meer tekst en body.
* Verbeterde versie van tweeluik
* Uitwerken mozaiek.

GEEN FILMPJES VIA YOUTUBE AFSPELEN.

Vanavond begonnen met Little girl lost.
Nog drie weken te gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten